Завдання на тиждень 12 травня - 15 травня
УВАГА!!!!!! Контрольна перевірка знань буде проходити 20 травня у Classroom (всі знаєте як туди заходити) . Виконати роботу можна буде з 9 год. до 18 год.
Якщо у вас виникнуть якісь організаційні запитання - швиденько пишить мені на ел. пошту. Але я впевнена, що все буде гаразд і ви чудово пройдете цю перевірку знань, адже всі відповіді на запитання вам відомі😉.
Бажаю успіхів.
І другий урок.
Прочитайте параграф 62, опрацюйте письмово рубрику "Навчаємося пізнавати" на стор 274.
Фото надсилайте на пошту (вайбер тільки для запитань, будь ласка)
Завдання на тиждень 12 травня - 15 травня
Доброго дня.
На наступному тижні ми з вами проводимо підсумкову перевірку знань. Тому на цьому тижні ви повинні повторити дві останні теми : "Органи чуття" та "ВНД".
Зверніть увагу на основні поняття, будову органів чуття, їх взаємозв'язок. Також по конспектам чи підручнику повторіть основні властивості пам'яті та темперамента, перегляньте таблички в зошиті.
І... підказка 😉 для тих, хто заходить у цей блог. Передивіться (або згадайте) ті запитання, на які ви вже відповідали у попередніх тестах та правильні відповіді до них.
Також суттєвою допомогою вам буде проходження тренувально-пізнавальних вправ на Learningapps за посиланням :
https://learningapps.org/display?v=pfwzr08nk20
До зустрічі на наступному тижні.
Увага!!!!!!
УЧАСТЬ БЕЗКОШТОВНА
VI Всеукраїнська інтернет-олімпіада «На Урок» (Весна 2020)
Інструкція учню
- Зайти на сторінку naurok.ua/start, ввести наданий вчителем пароль та обрати олімпіаду по біології.
- Виконати завдання у відведений для цього час.
- Після оголошення результатів отримати нагороди.
Реєстрація учнів 23 квітня-20 травня
Доступ до завдань олімпіади
27 квітня-20 травня
Оголошення результатів 22 травня
Участь в олімпіаді буде оцінена і мною😊😉
Код доступу для тих, хто раніше вже там був зареєстрований :
8-А 2949131
8-Б 6883961
8-В 1161584
Завдання на тиждень 4 травня - 8 травня
Доброго дня.
Сьогодні ми з вами розглянемо не пов'язані, на перший погляд, теми. Але ми з вами пам'ятаємо, чому будь-які теми, які б ми не взяли з біології людини, будуть пов'язані. Так, саме розумінням того, що це все стосується особливостей будови та життєдіяльності нашого організму.
Перша тема. Сон. Біоритми сну.(запишіть у зошит.)
Цей стан організму властивий не
лише людині, як вважає більшість, а навіть для тварин та комах. У певні моменти
історії йому надавали особливого, сакрального значення. За часів Римської
імперії він ставав предметом розгляду та аналізу в Сенаті, оскільки
розцінювався, як послання богів. Ви вже здогадалися, що мова йшла про сон.
Сон — це періодичний стан організму людини, який характеризується
виключенням свідомості і зниженням здатності нервової системи відповідати на
зовнішні подразники.
Засновником «науки про сон» була Марія Михайлівна
Манасеїна, жінка вчений, яка на цуценятах вивчала значення сну для організму і
дійшла висновку, що сон важливіший за їжу.
-Як ви вважаєте чому? Що відбувається з організмом під час сну?
Під час сну відбувається відновлення фізичних та
психічних сил, що дозволяє адаптуватися до змін умов зовнішнього і внутрішнього
середовища.
Розглянемо фізіологічні особливості сну.
Зазвичай природний сон включає дві фази: повільний сон та швидкий.
В свою чергу повільний сон ділять на 4 стадії:
-дрімоту, поверхневий сон, сон помірної глибини, глибокий сон.
-Як ви
вважаєте, за якої фази сну людина бачить сновидіння та скільки приблизно за
часом тривають сновидіння?
Розглянемо більш детально фази сну
Повільний сон
Тривалість кожної фази повільного сну складає від 70 до 120
хвилин. Повільний сон супроводжується розслабленням скелетних м'язів,
зниженням обміну речовин та активності роботи внутрішніх органів.
Швидкий сон
Повільні ритми змінюються швидкими бета- і альфа-хвилями
електроенцефалографа. Тривалість швидкого сну — 20-30 хв. Він супроводжується
напруженням скелетних м'язів, активізацією обміну речовин та роботи внутрішніх
органів. Під час швидкого сну людина бачить сновидіння.
В окремих випадках цілі зони кори великих півкуль
продовжують працювати під час сну. Тоді люди бачать сни.
2. Сновидіння Яка причина сновидінь?
Причина сновидінь — різна ступінь гальмування ділянок головного мозку.
Домінантні зони кори великих півкуль головного мозку гальмуються з меншою
силою. Саме тому уві сні людина може розв'язати складні задачі, пригадати
місцезнаходження потрібної речі, знайти геніальні шляхи розв'язання проблем. Зміст сновидінь завжди стосується минулого, сьогодення,
але не майбутнього.
Це
цікаво
Цікаві
факти розкриють для вас важливе значення снів у житті людини
·
Як
ви вже знаєте саме під час сну, як він стверджував, Д.І.Менделєєв побачив
періодичну систему хімічних елементів. Але окрім нього, сни були причиною
багатьох винаходів для таких відоми людей, як: Ларрі Пейдж (ідея для Google),
Тесла (генератор змінного струму), Джеймс Уотсон (Подвійна форма спіралі ДНК) і
т.д.
·
Ми
пам’ятаємо лише 10% усіх наших снів. Після пробудження, вже
через 10 хв. 90% змісту буде втрачено, а сенс сну розвалиться, як картковий
будиночок.
·
Як
не дивно але усі, без вийнятку, бачать сни. Повна відсутність їх свідчить про
психічні захворювання. 60% людей просто їх не пам’ятають.
·
Сліпі
люди бачать сни. Навіть ті, які сліпі від народження. Вони не бачать зображень
в звичайному нам розумінні, але також отримують в снах різні емоції: образи
формуються через запахи, звуки, тактильні відчуття.
·
У снах
ми бачимо лише реальних людей. Наша підсвідомість не здатна самостійно і
довільно генерувати обличчя людей. Тобто незнайомці у снах- реальні люди, яких
ми вже бачили, але не запам’ятали.( Н.п.жінка у автобусі, чоловік на задньому плані в
епізоді нудного фільму).
·
Сни,
як правило, бувають негативними. Рідше нам сняться позитивні.
·
За
ніч ми можемо бачити до 7 різних снів.
·
Наш
мозок по-різному інтерпретує зовнішні подразники в процесі сновидіння і дуже
успішно вплітає їх у смислову канву сну.
·
Чоловіки
і жінки бачать сни по-різному.
·
Здригання
тіла, коли ми засинаємо-дуже поширене явище. Воно абсолютно не шкідливе і
називається «гіпнотичні ривки»
При сновидіннях активізується потилична зорова зона
мозку, рідше слухові й нюхові зони мозку та смакові аналізатори.
Кольорові сни сняться творчим особистостям. Чорно-білі
сни сняться людям з аналітичним складом розуму.
Якщо людина бачить сни в м'яких тонах, то й характер її
психіки врівноважений.
Яскраві, чорні й червоні відтінки свідчать про перевагу
збудження або гальмування, тобто психічні процеси неврівноважені.
3. Явища під час сну:
1.Хропіння;
2.Скрегіт зубами;
3.Розмови;
4.Ходіння або лунатизм. Це дуже рідкісний але потенційно
небезпечний вид розладу сну.
5.Нічні жахи;
6.Сонний ступор або параліч.
-Що може бути причиною таких порушень як : нічні жахіття,
хропіння та безсоння?
7.Безсоння. Причиною може бути нервове збудження, або
застосування деяких хімічних речовин.
Необхідна тривалість сну
-
Скільки
годи повинен тривати повноцінний сон?
-
-Які
чинники зумовлюють періодичний добовий сон?
Тривалість сну зазвичай становить 6-8 год на добу, але
можливі зміни в досить широких межах (4-10 год). При порушеннях сну його
тривалість може становити від кількох хвилин до кількох діб.
Тривалість сну менше ніж 5 год (гіпосомнія) або порушення
фізіологічної структури вважаються факторами ризику безсоння.
Відсутність сну є дуже важким випробуванням. Упродовж
кількох днів свідомість людини втрачає ясність, вона відчуває потребу в сні,
періодично «провалюється» у пограничний стан зі сплутаною свідомістю.
Якщо в людини порушений сон, то через 30-60 годин
порушується сприйняття навколишнього середовища; через 90 годин починаються
галюцинації, через 200 годин — психоз, далі — летальний кінець.
5 годин на добу спали В. М. Бехтерев, Й. Ґете, Ф. Шиллер,
2—3 години — Т. Едісон, Наполеон, А. Гумбольдт.
4.Біоритми
-Що таке біоритми? Чому людей поділяють на «жайворонків» та «сов» ?
Біоритмами –це періодичне повторення зміни характеру та
інтенсивності біологічних процесів і явищ живими організмами.
Їхній характер
завжди індивідуальний. Залежно від характеру біоритмів людей можна розділити
на кілька біоритмічних типів, чи хронотипів:
1) «сови», які пізно лягають спати, найбільш активні в
другій половині дня чи ввечері та вночі;
2) «жайворонки» — рано встають, найбільш активні вранці;
слабко виражений ранковий тип;
3) «голуби» — однаково активні н різний час доби; слабко
виражений вечірній тип.
Розрізняють:
·
Зовнішні та внутрішні біоритми.
Зовнішні
біоритми- пов'язані з
розташуванням Землі в космічному просторі та її обертанням навколо своєї осі та
Сонця.
Внутрішні- пов’язані з фізіологічними процесами, що протікають в
організмі людини: ритм дихання, серцебиття, травлення, виділення.
В залежності від періодичності:
·
добові (чергування сну і неспання). Має дуже важливе
значення для людини. Контролюються «біологічним годинником»
-Як
ви вважаєте,що таке «біологічний годинник»?
«Біологічний
годинник»-це
пристосувальний механізм, що дозволяє живим організмам орієнтуватися у часі
·
сезонні, місячні, річні, багаторічні
Без біоритмів неможлива нормальна взаємодія систем організму.
Тому за ними можна судити про загальний стан організму. Якщо біоритм
порушується, починається патологія.
Велике значення мають сезонні
біоритми. Вони визначають належність захворюваності від пори року.
Наприклад, кожної осені, й особливо навесні більш частими стають загострення
виразки шлунка, алергії та ревматизму.
Режим праці й відпочинку має відповідати хронотипу.
«Жайворонкам» не рекомендується працювати у вечірню зміну чи вночі, тому що
може порушитися синхронність дії біоритмів організму. Результат — різке
погіршення стану здоров'я. Збій біоритмів може відбутися й коли людина різко
змінює режим праці та відпочинку. Наприклад, під час переходу на роботу
позмінну чи повну цілодобову.
У випадку порушення синхронності біоритмів різко погіршуються
самопочуття і слабшає імунітет. Дуже часто в людей, які належать до ранкових
типів, але працюють уночі чи протягом доби, порушується діяльність
серцево-судинної системи й терморегуляція. Вони постійно відчувають утому,
слабкість, легкозбуджувані, їх організм не відновлюється під час відпочинку.
Крім того, вони Частіше, ніж інші, стають «жертвами» загострень хронічних хвороб
і застудних захворювань — ГРВЗ, грипу, бронхіту.
Під час акліматизації до нових, незвичних екстремальних
чи кліматичних умов відбуваються зміни в діяльності серцево-судинної,
дихальної, травної систем, терморегуляції. Деякі люди неадекватно сприймають
зовнішні явища. Такі ж порушення виникають на початку переходу на вечірню,
нічну, добову і тризмінну роботу.
5. «Цікава задача».
Вирахуйте яка тривалість сну повинна бути у підлітків
віком від 10 до 17 років. Коли відомо, що її тривалість на 9 годин менше за
тривалість сну новонародженої дитини. А тривалість сну малюка віком від 1 до 3
років складає 14 годин, що на 4 години менше за тривалість сну новонародженого.
Також на закріплення ви можете переглянути відео.
Друга тема. Регуляція функцій.
Умови зовнішнього середовища
постійно змінюються, впливаючи на обмін речовин.. Здоровий організм має властивість при цьому швидко відновлювати
рівновагу процесів обміну, зберігаючи постійність внутрішнього середовища.
Організм людини – саморегулююча
система. Завдання саморегуляції є підтримка всіх хімічних, фізичних І
біологічних показників роботи організму в певних межах. Стан організму під час
якого всі параметри його функціювання залишаються відносно сталими, називається
гомеостазом. На підтримку гомеостазу спрямована робота регуляторних системи
організму
У процесі
свого життя людина змінюється,
вона росте і розвивається. Як ви
вважаєте, яким чином забезпечується узгоджена робота всіх органів і систем, що
призводить до потрібних змін?
Французький фізіолог XIX сторіччя Клод
Бернард (1813–1878) першим помітив, що всі вищі живі організми активно і
постійно протидіють тому, щоб фактори зовнішнього середовища порушили ті умови,
які необхідні для підтримки життєдіяльності організму.
Перегляньте відео. Багато з цієї теми вам вже відомо. А що почуєте нове - запишіть (знадобиться на тестуванні)
Д.з.: опрацюйте ці 2 теми, випишіть нові терміни, зверніть увагу на цикли сну, біоритми сну, види біоритмів людини, відмінність гуморальної регуляції від нервової (можна для себе виписати порівняльні характеристики) - приготуйтесь до тестування у наступний раз, а також здайте всі "хвостики":) (виставляю тематичні)
Завдання на тиждень 27 квітня - 30 квітня
Доброго дня.
Ми продовжуємо з вами розглядати особливості ВНД людини і сьогодні у нас біологічні основи надзвичайно важливих процесів у людини. Ви вже опрацювали параграф 52. А на закріплення прогляньте відео, виписав у зошит нові терміни (якщо ви цього не зробили, коли читали підручник)
А друга частина нашої роботи - це розібратися з поняттям "пам'ять", її видами, виконати практичну роботу для визначення найкраще розвинутого типу пам'яті та зрозуміти способи її покращення.
І ось тут дуже важливо, щоб ви зрозуміли, що при перевірці видів пам'яті треба все виконувати чесно. Бо інакше ви просто обманюєте самі себе (не треба підглядати, щось записувати, колт це не вимагається). Чітко слідкуйте за інструкціями у відеоуроці і у вас все вийде!
Будь ласка, оформіть як слід цю роботу, щоб були тільки гарні оцінки!
Чекаю фотозвіт на ел пошту.
+§52 прочитати, письмово : рубрика "завдання на
порівняння", "біологія+пізнання", "завдання на дослідження
швидкості мислення".(стор 229-230)
Ті, хто потребує відео- чи аудіо-консультації, перейдіть за посиланням та залиште свої запитання та ел пошту для подальшого координування зустрічі он-лайн.
https://padlet.com/irinaschkola30/cp47csmnr76p7klb
Завдання на тиждень 21 квітня - 24 квітня
Доброго дня.
Ви дуже гарно опрацювали тему " Вища нервова діяльність".
Дякую всім.
Сподіваюсь, що вам було цікаво дослідити реакцію звниць на світло, зрозуміти причини цього, а також дослідити особливості вищої нервової діяльності, визначивши свій темперамент, його особливості. Тепер вм краще розумієте, чому в тій чи іншій ситуації саме так емоційно реагуєте, або чому хтось може працювати повільно, але довго, а інший дуже швидко, але нетривалий час. Хтось говорить і мислить дуже швидко, а інший наче пісеньку саіває :)
На цьому тижні ми закріпимо знання по цій темі та перевіримо їх, щоб знати як підкорегувати.
1. Перегляньте параграф та опорний конспект по цій темі.
Зверніть особливу увагу на виписані терміни та приклади (ви вже зрозуміли як важливо знати не просто теорію, але й вміти знаходити застосування своїм знанням)
2. Потренуйтеся виконувати вправи в Learningapps за посиланням
https://learningapps.org/display?v=pj04ohdck20
3. Якщо ви побачили і підкорегували всі неточності у ваших знаннях за допомогою тренувальних вправ, то переходимо до їх оцінення у Classroom. Тема "ВНД. Темперамент" (нагадую, що прямий перехід на головній сторінці праворуч через клік біля "8 клас" Classroom )
Бажаю успіхів.
АЛЕ СПОЧАТКУ ВІДПОЧИНЬТЕ
Завдання на тиждень 13 квітня - 17 квітня
Опрацюємо разом параграф 48
Вища нервова діяльність
І. Прочитайте параграф.
ІІ. Перевір себе. Ти зрозумів тему, якщо:
1)тепер без підручника можеш відповісти, чим відрізняється нижча нервова діяльність від вищої;
2)знаєте 2 основних нервових процеси, що координують вищу нервову діяльність (надалі будемо скорочувати як ВНД):
та
Згадали як на уроці грали?
3) у тесті легко дасте відповідь про засновників вчення про ВНД
(І.М. С ● ● ● ● ● ● та І.П. П ● ● ● ● ●);
4) легко сформулюєте визначення:
- тип ВНД це...
- сила збудження - це....
- сила гальмування - це...
- врівноваженість нервових процесів - це...
- рухливість нервових процесів - це..
(згадати можна за допомогою стор. 212 підручника)
5) швидко називаєте 4 типа темпераменти та їх головні особливості
ІІІ. Якщо ти без допомоги підручника відповів на всі запитання - ти молодець! Але все ж таки в зошит (для себе) краще ці відповіді записати
ІV.стор 213-214 - дослідницький практикум "Визначення типу ВНД та властивості темпераменту"
Виконай всі завдання згідно з інструкцією і ти дізнаєшся свій темперамент (для точного результату відповідай чесно на запитання, це на оцінку не впливає😃😉). Оформи все, як слід в зошит та не забудь про висновок, в якому запиши основні властивості свого темпераменту у відповідності до ознак у табл. на стор 214.
Пам'ятай! Нема "поганого" чи "гарного" темпераменту, кожен має свої особливості.
Все зробив? Молодець!
V. Надішли мені фотозвіт.
Трохи відпочіньте. Відкрийте відео на весь екран.
Продовжуємо.
Параграф 49. Безумовні рефлекси людини. Вроджена поведінка людини.
І. Прочитай параграф 49.
ІІ. Ти вже знаєш що таке рефлекс (багато разів говорили, а хто забув - знайдіть визначення в підручнику та випишіть). Але сьогодні з'являються поняття видів рефлексів :
безумовні і умовні (розглянемо пізніше)
Запиши в зошит, закінчуючи визначення за допомогою підручника:
1) головні особливості безумовних рефлексів :
- виникають у відповідь на.........
- є вродженими та .......
- мають видовий характер, тобто.......
- здійснюються через р.......... д..и
- їх нервові центри у ........ ......... ..... та ........ .....
- можуть утворювати і......ти
2) види безумовних рефлексів та їх приклади:
- рухові (........., .........., ...........)
- дихальні (............, ..............)
- вегетативні (...... .......... .......)
- орієнтувальні (..................)
- захисні (........... ...........)
- харчові (....................)
Ці приклади треба вміти співставляти до відповідного виду (буде в тестах)
Зверніть увагу на роль безумовних рефлексів
Випишіть визначення таких термінів: вроджена поведінка, інстинкт та три групи базових інстинктів (з прикладами).
Дочитайте параграф до кінця.
ІІІ. Виконай лабораторне дослідження с. 217-218
Для цього спочатку прочитай теоретичні відомості та хід роботи.
Зверни увагу, тобі знадобиться помічник (це може бути будь-хто з родичів: мама, тато, бабуся, але не кіт чи папуга 😊)
Для того, щоб отримати за цю роботу гарну оцінку, треба її як слід оформити в зошиті (тема, мета, хід виконання, результат, а головне - висновок, в якому треба зазначити причину таких змін розмірів зіниць)
IV. Ось і все. Чекаю фотозвіт.
P.S. Для тих, хто запитував і чекав 😉
Цього тижня тестування не буде, відпочивайте!
Завдання на тиждень 6 квітня - 10 квітня
1. Прочитати параграф 47, виписати типи рецепторів та за які відчуття вони відповідають.
2. По бажанню можете виконати завдання Дослідницького практикума на стор.207-208 (тоді фото з зошита відправте мені на пошту).
3. Повторити всі раніше вивчені аналізатори і рецептори (зрозуміли чим відрізняються? якщо ні - знайдіть у підручнику або спитайте мене через пошту)
4. Пройдіть тест в Classroom "Аналізатори", який буде активний з понеділка (всі зрозуміли, що легше заходити через блог в один клік на головній сторінці праворуч, біля 8клас нажати "Classroom"?)
Бажаю гарних оцінок і здоров'я!
Завдання на тиждень 30 березня - 3 квітня
1. Зайти в Classroom , використовуючи інструкцію на головній сторінці цього блогу.
2. Пройти перевірочне тестування на Classroom.
Чекаю ваші відповіді.
Вітаю всіх восьмикласників на сторінках цього блогу!
Ми з вами будемо продовжувати працювати дистанційно, але більш активно спілкуватися .
Для цього вам необхідно слідкувати за новинами даного блогу та зареєструватися на Classroom (інструкція в головних новинах).
Також всі раніш виконані вами письмові роботи (по Д.З., отриманому через ошколу) очікую на пошту irinaschkola30@gmail.com у вигляді їх фото у зошитах.
Всім успіхів і міцного здоров'я!
Немає коментарів:
Дописати коментар