учням 7 класу

КЛАС  ХРЯЩОВІ РИБИ
 
Цікавинки до уроку
Перегляньте відео. Спробуйте визначити яка наука займається такими винаходами.
 
 
Як ви вважаєте, знаннями з яких учбових предметів треба володіти, щоб у майбутньому стати таким винахідником?
 
Всім доброго і мирного дня
28.11-2.12.2022
Тема заняття "Паразитичні членистоногі"
Для початку згадаймо що таке паразитизм і які організми називаються паразитами?


 
 
 
Паразитизм — вид взаємозв'язків між різними видами, за якого один з них (паразит) певний час використовує іншого (хазяїна) як джерело живлення та середовище існування, частково чи повністю покладає на нього регуляцію своїх взаємовідносин з довкіллям.

 Назва терміну походить від слова паразит (грец. Παράσιτο — нахлібник). Терміном парази́т називають організм, який живе за рахунок іншого організму, якого називають хазяїном.


Заповніть таблицю

 

Паразитичний вид

Місце паразитування

Наслідки паразитування для господаря

Собачий кліщ

 

 

 

Коростяний свербун

 

 

Залозниця вугрова


 

 

Блоха пацюкова

 

 

 

Малярійний комар


 

 

Овод

 

 

 

Ґедзь

 

 

 



 
У висновку складіть правила , які допоможуть запобігти зараженню паразитами.











 
Добрий день. 25.02.22
Практична робота. Особливості зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування

Мета: з’ясувати особливості будови хребетних тварин у зв’язку з існуванням у різних умовах.

Обладнання, матеріали та об'єкти дослідження:  фото-, відеофрагменти, малюнки.

Хід роботи

Заповніть пропуски

1. Риба: короп звичайний.

Поширення: річки, ..., ..., ... (водне середовище).

Покриви тіла: ....... шкіра вкрита .......; забарвлення тіла ....... зверху і ......... знизу.

Форма тіла: обтічна, майже без виступів; тіло ........... з боків.

Органи пересування: .............. Хвостовий плавець забезпечує активний ........., а парні (грудні та черевні) - .........., зупинки та ..........

Органи дихання: .........

2. Амфібія: жаба ставкова.

Поширення: ............... (водне та наземно-повітряне).

Покриви тіла: ............ волога шкіра зеленого кольору з темними плямами. Тіло поділяються ................. Черевна сторона тіла світліша, спинна - .......... Не мають чітко означеної шиї.

Форма тіла: тіло обтічне, ....... морда, .......задні кінцівки.

Органи пересування: у воді - .....................; на суходолі - ..........

Органи дихання: у воді - ........, на суходолі - ............

3. Плазуни: ящірка прудка.

Поширення: ............. (наземно-повітряне середовище).

Покриви тіла: ............... Тіло сірого або ........... кольору, зі смугами.

Форма тіла: тіло видовжене, поділяється на .............. Мають чітко означену шию.

Органи пересування: .................

Органи дихання: ............

4. Птах: синиця чубата



Зробити опис за планом опису риби, ящірки, синиці

5. Ссавець: білка звичайна


Зробити опис за планом опису риби, ящірки, синиці

Висновки:

1. У риб, щоб існувати у водному середовищі, є такі пристосування:

— шкіра, ........... (слиз зменшує ..............);

........... (захищає від поранень, надає пружності, згладжує нерівності шкіри для швидкого руху);

— забарвлення тіла темне зверху і світле знизу (це робить .................);

— тіло обтічної форми (.............);

................ (пристосування до руху у рідкому середовищі);

............. (пристосування до дихання розчиненим у воді киснем).

2. Амфібії мешкають у водному та наземному середовищах. Для цього вони мають:

.............;

— темні плями на шкірі (................);

— черевна сторона тіла світліша, спинна - темніша (........);

— тіло - обтічне, морда - гостра (.........);

— перетинки між пальцями (.............);

............ (пристосування для дихання атмосферним повітрям).

3. Рептилії здебільшого поширені в наземно-повітряному середовищі. Для цього в них є:

.......................

4. Птахи живуть у наземно-повітряному середовищі. Вони здатні до польоту завдяки такому:

...............

5. Ссавці мають такі пристосування до існування в наземно-повітряному середовищі:

.................



Добрий день. 07.05.21
7-в

Узагальнення  знань з теми «Поведінка тварин»


Добрий день. 26.04.21
Тема. Поведінка тварин у природі та методи її вивчення.

1.Опрацюйте відео, виписав головне.
2. Виберіть 3 метода, які б ви вибрали для спостереження за 
а) мавпами у живій природі;
б) хижими птахами;
в) мігруючими рибами
Доведіть, що саме ці методи будуть доцільні.
3. Яке значення має етологія у вашому житті?

Д.з. : письмове оформлення відповідей на три запитання

Добрий день.
Уроки в 7-а та 7-в класах 15.04.21 будуть проходити за посиланням

Теми для міні-проектів: 

1.     Майстерність маскування.

2.     Як бачать тварини.

3.     Як тварини визначають напрям руху.


https://www.classtime.com/code/6VGVZK


Добрий  день.
Уроки в 7-б та 7-а класах 12.04.21р. будуть проходити за посиланням нижче відповідно розкладу:

Додатковий матеріал до уроку.






















Добрий  день.
Уроки в 7-б та 7-в класах 09.04.21р. будуть проходити за посиланням нижче відповідно розкладу:

Добрий  день.
Уроки в 7-а та 7-в класах 08.04.21р. будуть проходити за посиланням нижче відповідно розкладу:


Додаткові матеріали до теми

Розмноження та його значення.

Добрий  день.
Уроки в 7-б та 7-в класах 02.04.21р. будуть проходити за посиланням нижче відповідно розкладу:


ПОСИЛАННЯ на урок 1.04.21
для 7-а та 7-в


Час у відповідності до розкладу!

Додаткові матеріали до теми "Різноманітність ссавців"



Добрий  день.
22 січня - 7-б,в класи
Уроки  22.01.21 р. будуть проходити за посиланням нижче у відповідності до  розкладу:


Добрий  день.
21 січня - 7-а,в класи
Уроки  21.01.21 р. будуть проходити за посиланням нижче у відповідності до  розкладу:


Добрий  день.
18 січня - 7-а,б класи
Уроки  18.01.21р. будуть проходити за посиланням нижче у відповідності до  розкладу:


На додаткову оцінку: 
1. Синиця за добу поїдає стільки комах, скільки важить сама. За
місяць вона знищує 600 г комах. Скільки важить синиця?
4. ...

На додатковий бал:
скласти розповідь по головним словам
Самець, самка, сім'яники, яєчники, яйцеклітина, сперматозоїд, клоака, яйцепровід, запліднення, білок, підшкаралупова оболонка, шкаралупа. Ключові с...

До наступного заняття!


Добрий  день.
Уроки в 7-б та 7-в класах 15.01.21р. будуть проходити за посиланням нижче відповідно розкладу:



Добрий  день.

7-а - 14.01.21
7-б, в - 15.01.21
Записуємо в зошити тему урока :
" Біологічні особливості птахів у зв'язку з їх пристосуванням до польоту.".

Посилання на відеоурок  для 7-а :


Посилання на відеоурок  для 7-б,в :

буде визначено 14.01.21

Добрий  день.
7-а,б - 11.01.21
7-в - 14.01.21
Продовжуємо навчання на дистанційній формі.
Нагадую! Все, що буде синім кольором - обов'язкове для запису у зошит.

Посилання на відеоурок для 7-в кл на 14.01.21 :

Записуємо в зошити тему урока :
" Птахи. Загальна характеристика".
На цьому занятті ми з вами розглянемо представників класу Птахи, їх середовище існування та основні характеристики зовнішньої будови.
Для цього спочатку перегляньте коротеньке відео, а потім за допомогою цієї інформації  та стор. 129-130 підручника складіть загальну характеристику, використовуючи шаблон та підказки нижче.


 Загальна характеристика кл. Птахи
1. Представники : лелека білий,_________, __________,_________.
2. Прокласифікувати один з видів:
Царство
Підцарство
Тип
Підтип
Клас
Рід
Вид
3. Середовище існування: 
4. Відділи тіла: ___,___,___та ___.
5. На голові : ___з___,___та___;___.
    Як ви думаєте, чим харчуються птахи з таким дзьобом?

6. Тулуб: ___ та ___.
В основі крил : ___,___й___з 3___.
Подумайте! Яке значення має розташування пальців на ногах?
7. Покриви тіла :
Значення пір'яного покриву птахів :
Типи пір'я:

Замалюйте та підпишить будову  пера:
На сьогодні все. 
Д/з: за допомогою шаблону та стор 129-130 підручника  скласти в зошиті загальну характеристику птахів та вміти нею користуватися.

Для відпочинку обов'язково зробіть фізкультхвилинку :



До наступного заняття!


Доброго дня.
12 грудня
При підготовці до перевірки знань зверніть увагу на такі питання.

Порівняння загальних характеристик Хрящових та Кісткових риб на прикладі їх представників . Наприклад, порівняйте особливості форми тіла (або дихальної системи, або будови скелета).

Також спробуйте відповісти на тести нижче.

1)Вкажіть вірне твердження знаком «+».

1.   -Риби належать до хребетних тварин.

2.     -Риби плавають за допомогою плавців.

3.     -Риби поширені лише у прісних водоймах.

4.     -Деякі види риб здатні втримувати температуру нижче 0°С.

5.     -Шкіра риби гола.

6.     -Органами дихання риб є зябра.

7.   2)  Підпишіть малюнок.





8.     3)Встановіть відповідність

А) черевні плавці                 1) забезпечують стабільне положення тіла у воді

Б) грудні плавці                    2) є основними органами руху

В) хвостовий плавець          3) для повільного руху вперед - назад

Г) анальний                          4) для зміни напрямку руху

4.     Риби належать до:

А) хордових тварин       Б) безхребетних тварин

5. Хрящовою рибою є:

А) китова акула      Б) окунь

6. Плавальний міхур наявний в:

А) ската     Б) карася

7. У риб серце:

А) однокамерне        Б) двокамерне

8. Риби пересуваються за допомогою:

А) плавців          Б) ніг

9. Кістковий скелет наявний в:

А) щуки          б) тигрової акули

 

10. Прочитай твердження, що записані в табличці. Якщо вони вірні, напиши «так», якщо вони не вірні, напиши «ні» 

Твердження

«Так» або «Ні»

7

Зябра акули вкриті зябровою кришкою

 

8

Органом дихання в окуня є легені

 

9

У риб одне коло кровообігу

 

 11. Розглянь два малюнки і дай відповіді на запитання

А

Б

  10. Хрящову рибу на картинці позначено буквою ______, а кісткову ________.

11. Тварина, позначена літерою ________ мешкає на дні водойм.

12. Тварина, позначена літерою ________, є хижаком.

 

 13.     До риб належить:

А) дельфін білобочка       Б) китова акула

14. Кістковою рибою є:

А) риба-пила      Б) окунь

15. Плавальний міхур відсутній в:

А) ската     Б) карася

16. Скільки в риб кіл кровообігу:

А) одне        Б) два

17. Який плавець є парним:

А) грудний          Б) хвостовий

18. Хрящовий скелет наявний в:

А) щуки          б) акули-молота

 

19. Прочитай твердження, що записані в табличці. Якщо вони вірні, напиши «так», якщо вони не вірні, напиши «ні» (1 бал за правильну відповідь)

Твердження

«Так» або «Ні»

7

Зябра акули не вкриті зябровою кришкою

 

8

Органом дихання в окуня є зябра

 

9

У риб два кола кровообігу

 

 

Бажаю успіхів!

 

 


 


Доброго дня.
30 листопада
Тема заняття "Паразитичні членистоногі"
Для початку згадаймо що таке паразитизм і які організми називаються паразитами?
Паразитизм — вид взаємозв'язків між різними видами, за якого один з них (паразит) певний час використовує іншого (хазяїна) як джерело живлення та середовище існування, частково чи повністю покладає на нього регуляцію своїх взаємовідносин з довкіллям.

 Назва терміну походить від слова паразит (грец. Παράσιτο — нахлібник). Терміном парази́т називають організм, який живе за рахунок іншого організму, якого називають хазяїном.


Перегляньте відео та заповніть таблицю



Паразитичний вид

Місце паразитування

Наслідки паразитування для господаря

Собачий кліщ

 

 

 

Коростяний свербун

 

 

Залозниця вугрова


 

 

Блоха пацюкова

 

 

 

Малярійний комар


 

 

Овод

 

 

 

Ґедзь

 

 

 


У висновку складіть правила , які допоможуть запобігти зараженню паразитами.


Доброго дня.
26 листопада
Додатковий матеріал до лабораторного дослідження про будову мушлі (черепашки) молюсків.












Доброго дня.
23 листопада
Додатковий матеріал до теми                           "Молюски. Загальна характеристика"






Доброго дня.
16 листопада
Шановні учні.
Додаю матеріали для лабораторної роботи по комахам.

















Якщо змогли визначити вид жука, то приготуйте про нього невеличке сповіщення.







Доброго дня.
12 жовтня

15.10 ми з вами зустрінемося. 
Тому прошу :
1. всім принести лабораторне дослідження по будові дощового черв'яка (було задано і пояснене ще до дистанційної форми навчання)
2. повторити будову гідри, дощового черв'яка та особливості паразитичних червів ( інформація про них була у попередньому повідомленні) - для проведення узагальнюючого уроку по цій темі 
3. пам'ятаємо про безкоштовну олімпіаду на платформі "На урок"

Доброго дня.
Продовжуємо працювати з вами на дистанційній формі навчання.

5 жовтня

Нагадую, що основний матеріал, завдання та всі посилання будуть розміщені у цьому блозі. Перехід (при необхідності) до   Classroom є на боковій панелі.

Ви вже вивчили особливості будови та різноманіття Кільчастих червів та описали лабораторне дослідження, користуючись підручником (стор 43). Також ви повинні були оформити  його в зошиті, зазначивши у висновку риси пристосованості в будові дощового черв'яка до життя у грунті та відіслати фото роботи мені на пошту.

Домашнє завдання : повторити парагр. 10 та 11; пройти тренувальну вправу на Learningapps за посиланням :


Додаткова інформація для 7-б класу!
Перевірити правильність  малюнка та підписів до нього під час виконання лабораторного дослідження ви можете саме з цієї вправи.


8 жовтня
Тема. Паразитичні черви (записати у зошит)

Перегляньте презентацію по темі 

https://drive.google.com/file/d/1xsMDvksjAj3tAlRRYLI25z_KCzs3ve64/view?usp=sharing


 та пройдіть тренувальну вправу на  Learningapps за посиланням:

В зошит перепишіть порівняльну таблицю (відсилати мені не потрібно)

Порівняння рис у будові та процесах життєдіяльності паразитичних  червів


        Особлив

 організації

Печінковий сисун

Бичачий ціп’як

Свинячий ціп’як

Аскарида

Гострик

Розміри

3-4см.

До10м.

До 4м.

До 40см.

До 10мм.

Особливості будови

 листкоподібне тіло без війок, із присосками; покрив має захисний шар — кутикулу; м’язова і нервова системи спрощені;

Стрічкоподібне тіло,складається з голівки (з присосками),  шийки,члеників

 

Стрічкоподібне тіло,складається з голівки (з гачками) шийки,члеників

 

 

 

Веретено-подібне тіло, вкрите кути-кулою

Веретено-подібне тіло,  вкрите кути-кулою

Дихання

анаеробне

анаеробне

анаеробне

анаеробне

анаеробне

Травна система

Розвинута в дорослих особин

Відсутня

Відсутня

Кишечник у вигляді трубки

Кишечник у вигляді трубки

Органи чуття

Відсутні

Відсутні

Відсутні

Розвинені слабко

Розвинені слабко

Статева система

добре розвинута, гермафродити;

В кожному членику, гермафродити

В кожному членику, гермафродити

Роздільно-статеві, плодючі

Роздільно-статеві, плодючі

Місце паразитування

Печінка, жовчні протоки

Тонкий кишечник

Тонкий кишечник

Тонкий кишечник

Товстий кишечник

Проміжний господар

Ставковик малий

Велика рогата худоба

Свині

Розв. в організмі господаря

Розв. в організмі господаря

Основний господар

Вівці, коні, кози, корови, людина

Людина, м’ясоїдні тварини

Людина, м’ясоїдні тварини

 

Особливо зверніть увагу та вивчіть виділену інформацію про проміжного та основного господарів.

Д.з. : опрацювати матеріал презентації та таблиці; письмово : стор.99 №6+рубрика "навчаємося пізнавати" - фото завдань надіслати на пошту.   Рубрика"біологія +фітотерапія" - по бажанню

Увага!!!!!!    УЧАСТЬ БЕЗКОШТОВНА

VІI Всеукраїнська інтернет-олімпіада «На Урок» (Осінь 2020)

Інструкція учню
  • Зайти на сторінку naurok.ua/start, ввести наданий вчителем пароль (висилаю на пошту всім, хто згоден прийняти участь) та обрати олімпіаду по біології.
  • Виконати завдання у відведений для цього час.
  • Після оголошення результатів отримати нагороди.

Прийняти участь до 20 жовтня.
Отримати оцінку та нагороди від організаторів.

































Доброго дня.
Ось і завершився навчальний рік...
Але навколо нас ще стільки цікавого, іноді буденного, а іноді й небезпечного.
Ми живемо серед рослин, тварин та інших живих організмів і наша взаємодія з ними триває не тільки під час навчання у школі. Вона триває все наше життя.
Тому не сприймайте літні завдання, як важкий обов'язок. Я хочу, щоб вони були вам цікаві, пізнавальні. І звісно, що  у вересні ще й будуть оцінені.
Перегляньте всі завдання. Не лякайтеся того, що деякі будуть великі , це просто я спробувала більше надати пояснень до кожного.Ви можете вибрати одне або декілька (ваше бажання). Звісно, що ви можете виконати й всі завдання😊 , але пам'ятаймо, що краще декілька змістовно, ніж усі, але поверхово.
Оформлювати результати ви можете на власний розсуд (презентація, колекція, фото- чи відео презентація,....), але пам'ятаймо про охайність, якість власних (!) (з інтернета не копіюємо)  фото (чи відео), доречність (не треба копіювати вікіпедію), цікавість (!!!!) і те, що ми  використовуємо тільки зрозумілі для вас терміни (наприклад, не використовуємо латинь, яку ви не вмієте читати).
Наче все... 
Оце так вступ...
Але дуже хотіла пояснити все доступно.
Почнімо.
Так як у наступному році ми будемо з вами вивчати тваринний світ, то літні завдання пов'язані саме з його представниками (щоб ви вже налаштувалися та зацікавилися цим дійсно неймовірним світом).
1. Це завдання для тих, хто постійно помічає навколо себе якихось яскраво забарвлених комах. Когось вони лякають, а когось приваблюють своїм незвичайним забарвленням. Ні-ні-ні!!! Ловити нікого не треба!! Все, що необхідно, то це взяти фотоапарат, чи смартфон і сфотографувати. 

Так, ви вже здогадалися, що треба
1) зробити фотоколекцію яскраво-забарвлених комах (приблизно 10);
2) визначити їх назву (скористайтеся ,з допомогою батьків, інтернетом  або книжкою з дитячої бібліотеки);
3) опишіть вид, який найбільше вам сподобався (тільки саме цікаве)

2. Фотоколекція шкідників саду чи городу.
1) зробити фотоколекцію комах - шкідників (приблизно 10);

2) визначити їх назву (скористайтеся ,з допомогою батьків, інтернетом  або книжкою з дитячої бібліотеки);

3) опишіть яку саме шкоду вони завдають (тільки саме цікаве).

3. Спостереження за домашніми сільськогосподарськими тваринами.
Якщо ви влітку відпочиваєте у селі і у вас є можливість поспостерігати за коровою, чи козою, чи куркою, чи їншою тваринкою, то 
1) замалюйте чи сфотографуйте її, опишіть приблизні розміри, вагу, забарвлення (будьте обережні, без дозволу дорослих не наближайтеся до тварини);


2) опишіть які необхідні умови її утримання (яке приміщення, температура, освітленість, вентиляція, вигул, прибирання приміщення та інше);
3) опишіть як її годують (корма, їх підготовка, чому саме такою їжею, режим годування та їнше);
4) поведінка тварини, її характер, звички.
Описи спробуйте зробити цікавими, можна з гумором.

4. Фоторепораж "Прогулянка зоопарком"
Підійде для тих, хто влітку залишить у Черкасах і піде разом з батьками до зоопарку ( а може потрапить до зоопарку в іншому місті, сподіваємося, що карантин невдовзі скінчиться і ми зможемо подорожувати ). Ось тут у вас з'явиться чудова нагода спробувати себе у ролі фотожурналіста (цікава професія) або блогера :))
Чекаємо репортаж про тварин зоопарку та більш змістовну розповідь про тих, хто найбільш сподобався або чимось вразив ( про декількох).


5. Завдання для рибалок :))
Якщо ви завзятий рибалка, то, напевно, за літо назбираєш цілу колекцію луски різних видів риб.

Обов'язково промий її, нехай добре висохне і тільки після того оформи у колекцію, підписавши назву вида риби. Оформлювати краще розміром не більше А5. Якщо збереться багато, то у папку такого формату.


6. Для любителів птахів.
Часто ми бачимо пір'я різних птахів.Сфотографуйте їх, виміряйте розміри, визначте якому виду птахів такі належать (скористайтеся, з допомогою батьків, інтернетом  або книжкою з дитячої бібліотеки).

Оформіть фотоколекцію у зручному форматі.


7. Птах року 2020 - горлиця звичайна.
Якщо вам пощастить знайти її в природі і сфотографувати (вона буває навіть у нашому районі), то це завдання для вас.
Подивіться, яка  вона прекрасна!
Зберіть про неї інформацію (скористайтеся, з допомогою батьків, інтернетом  або книжкою з дитячої бібліотеки) та оформіть у зручному форматі.
Якщо робота буде змістовною, то може навіть потрапити на Всеукраїнський конкурс у м. Київ.

8. Якщо ж вам не зустрінеться горлиця звичайна, але ви зможете сфотографувати якісно декілька з показаних нижче пташок, то :
1) визначте їх назву (скористайтеся, з допомогою батьків, інтернетом  або книжкою з дитячої бібліотеки);
2) знайдіть опис та цікаву інформацію;
3) оформіть у вигляді невеличкої книжечки А5  формату (пам'ятаєте як робили по одноклітинним організмам?)

























Які ж вони красиві!
Ви обов'язково з ними зустрічаєтеся, але інколи не звертаєте уваги. Озирніться навколо і виконати це завдання буде дуже легко.

9. Нещодавно, без усіляких моїх завдань, а "просто так" 😊, одна 6ти-класниця надіслала мені своє відеоспостереження за річковими раками. Може ще комусь таке завдання сподобається .
1) з'ясуйте умови, в яких живуть річкові раки ( чиста вода чи забруднена, швидка течія чи стояча вода і таке інше);
2) намалюйте, сфотографуйте чи зробіть відео тваринки;

3) опиши як вона рухається у воді, а як по суші, чим відрізняються різні особини між собою зовні, спробуйте визначити де самка, а де самець;
4) роботу оформити у зручному форматі.

10. Це завдання для тих, хто не дуже любить повзати по травичці, плюхкатися у річці, проте цікавиться процесами у природі по книжкам.
Знайдіть інформацію про досягнення науки біоніки. Зрозумійте її суть.

 Зробіть презентацію, в якій би було декілька слайдів вже існуючих винаходів, а також декілька слайдів з вашими пропозиціями того, що могло б стати предметом дослідження науковця в цій галузі (фото з детальними поясненнями обов'язкові).

Я сподіваюся, що врахувала всі напрямки, які б могли  зацікавити вас у дослідженні природи .
Якщо в когось буде бажання, то роботи можете надсилати раніше вересня мені на пошту.

Бажаю вам невтомної допитливості, бажання дізнатися щось нове, чудової погоди та гарного настрою!




Завдання на тиждень  18 травня - 22 травня
Доброго дня.
Увага!!! Інформація про контрольну роботу після лабораторного дослідження!
На цьому тижні ми продовжимо вивчати гриби, а також напишемо підсумкову перевірочну роботу у Classroom (на минулому тижні у вас було завдання до неї підготуватися).
Але спочатку маленька робота. Пригадайте відео про особливості будови шапинкових грибів або перегляньте розміщене  нижче :
А тепер

                                        Лабораторне дослідження 

Тема: БУДОВА ШАПИНКОВИХ ГРИБІВ.
Мета: ознайомитися з особливостями будови й різноманітністю шапинкових грибів.
Обладнання: живі зразки шапинкових грибів (при наявності),  лупа, малюнки шапинкових грибів, відео .
Хід роботи:
1.      Перегляньте відео 
2.      Розгляньте плодове тіло шапинкових грибів неозброєним оком. Знайдіть шапку, ніжку, плодове тіло, грибницю (міцелій). 
Learning.Apps | Презентація уроку природознавства "Гриби. Значення ...
3.  Замалюйте та підпишіть ці його частини (плодове тіло, шапку, ніжку, грибницю (міцелій))                                                                             4. Розгляньте  будову шапинки гриба з нижньої сторони. Якщо у вас дома є гриби, можете розглянути їх за допомогою лупи.




Впевнена, що ви відразу помітили на які 2 групи (за особливістю будови шапинки) їх можна поділити.
Так, на 1 і  4 фото з нижньої сторони ми бачимо наче трубочки, а ось на 2 та 3 - типові пластинки.
 Але  насправді в них функція одна - це місце дозрівання спор.                                                                          
5.      Замалюйте нижню сторону шапки трубчастого та пластинчастого гриба (по одному)    
6.      Закінчи речення
-   Гіфи - це
-   Мікориза - це…

Висновок: основні частини тіла шапинкового гриба  :_________ та ______   _____, яке складається з ______ та ______.
Ну що ж. Після такої роботи ви вже точно готові до перевірки своїх знань. Але...
УВАГА!!!!!!                                                                            Контрольна перевірка знань буде проходити 22 травня у Classroom (всі знаєте як туди заходити) .     Виконати роботу можна буде з 9 год. до 18 год.
Якщо у вас виникнуть якісь організаційні запитання - швиденько пишить мені на ел. пошту. Але я впевнена, що все буде гаразд і ви чудово пройдете цю перевірку знань, адже всі відповіді на запитання вам відомі😉.
Бажаю успіхів.



Завдання на тиждень  12 травня - 15 травня

Доброго дня.
На наступному тижні ми з вами проводимо підсумкову перевірку знань. Тому на цьому тижні ви повинні повторити  тему : "Різноманітність рослин". 
Зверніть увагу на основні поняття,  їх взаємозв'язок. Також по конспектам чи підручнику повторіть приклади рослин різних угруповань, перегляньте таблички в зошиті.
І... підказка 😉 для тих, хто заходить у цей блог. Передивіться (або згадайте) ті запитання, на які ви вже відповідали у попередніх тестах та правильні відповіді до них.

Також суттєвою допомогою вам буде проходження тренувально-пізнавальних вправ на Learningapps за посиланням :

https://learningapps.org/display?v=pm7vrj3bt20

При проходжені декілька разів ви зможете опрацювати всі 14 запитань і дізнатися правильні відповіді на них.

Тепер можна і відпочити

До зустрічі на наступному тижні!  


Увага!!!!!!


УЧАСТЬ БЕЗКОШТОВНА

VI Всеукраїнська інтернет-олімпіада «На Урок» (Весна 2020)


Інструкція учню

  • Зайти на сторінку naurok.ua/start, ввести наданий вчителем пароль та обрати олімпіаду по біології.
  • Виконати завдання у відведений для цього час.
  • Після оголошення результатів отримати нагороди.

 Реєстрація учнів 23 квітня-20 травня

 Доступ до завдань олімпіади 
                                                        27 квітня-20 травня

 Оголошення результатів 22 травня

Участь в олімпіаді буде оцінена і мною😊😉

Завдання на тиждень 4 травня - 8 травня

Доброго дня.
Сьогодні ми розглянемо з вами дуже цікаву групу живих організмів, які мають такі особливості будови та процесів життєдіяльності, що їх не змогли віднести ні до рослин, ні до тварин, тому створили окреме царство живої природи - ГРИБИ.

Тема. Загальна характеристика Царства Гриби. Цвілеві гриби.

Перегляньте інформацію по цій темі. Випишіть собі в зошит (по ходу перегляду) основні характеристики грибів, їх відмінність та спільні риси як з тваринами, так і з рослинами; також основних представників цвілевих грибів, їх середовище існування та особливості розмноження (приготуйтеся до тестування на наступному тижні)









Лабораторне дослідження. 
Будова цвілевих грибів на прикладі мукора та пеніцилу.
Мета: розглянути особливості будови цвілевих грибів на прикладі мукора та пеніцила, визначити по рис. та фото особливості їх мікроскопічної будови,  значення окремих частин ; з'ясувати значення в природі та житті людини.
Хід роботи.
1. Розглянути на фото та рисунках (відео та рис. дивитись вище) особливості гриба мукора
2. Замалювати мукор та підписати його основні частини.
3. Роздивитися будову пеніцилу (відео та рис. дивитись вище), визначити та записати його відмінності від мукора.
4. Зробити висновок про значення знань про особливості будови та процеси їх життєдіяльності у житті людини.

Д.з. фото лабораторного дослідження на ел пошту, опорний конспект для вас, мені не надсилати.

Завдання на тиждень 27 квітня - 30 квітня
Доброго дня.
Ми вже з вами вивчили особливості будови рослин, їх життєві форми та умови, які необхідні для життя в тому  чи іншому рослинному угрупованні (згадайте основні з них : температура, вологість, освітленість).
А які з рослин не тільки знаходяться ближче до людини, але й дуже залежать від людини? .... Так, звісно це кімнатні рослини.
Наші сучасні помешкання далекі від екологічно безпечних взірців. Будівельні й опоряджувальні матеріали, комфортні на перший погляд речі побутового вжитку, побутова хімія, газова плита, лінолеум, синтетичний палас — усе це може спричинити сухість шкіри, хронічний головний біль, неприємні відчуття в очах, подразнення верхніх дихальних шляхів тощо. Але поліпшити становище можна з допомогою кімнатних рослин. Наприклад, за три тижні китайська троянда чи кімнатний виноград повністю очистять повітря у квартирі від мікробів. Оздоровлять його також мирт звичайний, декоративний благородний лавр і папороть. 
Рослини дарують гарний настрій, допомагають зняти стрес, мають заспокійливу дію. Але навіть найневибагливішій рослині обов’язково потрібно забезпечити гарні умови для росту та цвітіння.
А чому при однаковому догляді, одні квіти краще ростуть і квітують, а інші гірше?
Звісно, ви ж вже знаєте, що їх дикі форми з різних рослинних угруповань і тому потребують різних умов догляду. 
Наприклад, алое. 


Походить з пустелі Карру в Південній Африці. На батьківщині росте у вигляді дерева. Типовий сукулент.Має соковиті стебла й листки. Листки сидячі, колючі по краю. У кімнатних умовах цвіте рідко, тому що взимку для алое не достатньо світла, а головне тому, що його надмірно поливають, забуваючи про походження цієї рослини.
 Бегонія. У природних умовах бегонії поширені в тропічних країнах Америки, на Мадагаскарі, в Індії, на островах Індонезії, у Південному Китаї, Японії. 





Кімнатні бегонії за декоративними якостями поділяють на кущові й листяні. Листяні бегонії характеризуються великими декоративними листками. Серед них найбільш відома бегонія рекс. Існують численні сорти, які відрізняються за кольором листків — від сріблястих до темно-червоних, тому що в них зелений колір хлорофілу маскується різними пігментами. Бегонія є класичним об’єктом розмноження рослин листками.
 Монстера. У кімнатній культурі поширена монстера деліціоза, яка походить із тропічної Америки.

 Це ліана, на стеблі якої утворюються додаткові повітряні корені. Листки великі, овальні, перистороздільні. Дуже невибаглива до світла.

Сансєв’єра. У природних умовах поширена в тропічній Азії та Африці. 

Має коротке кореневище і м’ясисті мечоподібні, іноді строкаті листки, що відходять від кореневища. Розмножується поділом куща і, що особливо цікаво, поділом листка.
Хлорофітум. У кімнатній культурі поширений хлорофітум комозум, який походить з Південної Африки. 
Трав’яниста рослина із широколінійними листками, зібраними в розетку. Із центра розетки виростає квіткова стрілка з біленькими квітками. Але плодів не утворює, оскільки не відбувається запилення. На місці квіток, що відцвіли, утворюються нові молоденькі рослини.

Циперус. У кімнатній культурі поширений циперус зонтичний, який походить з Мадагаскару. 
Це багаторічна кореневищна рослина, що має рівні зелені стебла з листками на верхівці.
 Циперус — типова болотна рослина, тому в кімнаті горщик із циперусом треба ставити в глибокий піддонник і тримати його зануреним у воду.
Поділіться і ви знаннями про кімнатні рослини та способи догляду за ними, виконавши практичну роботу (якщо чогось не знаєте - спитайте у батьків,  знайдіть в довідниковій літературі або інтернет-джерелах)
Практичну роботу оформлюємо в зошиті.
Практична робота "Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах"
Мета : навчитися визначати умови, сприятливі для утримання кімнатних рослин різних екологічних груп.
Обладнання : живі рослини або їх зображення.
Хід роботи.
1. Виберіть  зі списка запропонованих видів (або оберіть свої) 3-4 рослини.
Запропоновані види : циперус розкидистий , бегонія королівська, пеларгонія зональна, монстера альба, хлорофітум чубатий, фаленопсис сакура (орхідея), сенполія ампельна (фіалка), фікус Бенджаміна.
2. Заповніть таблицю.
Назва
Зображення
(фото чи малюн.)
Ознаки
рослини
(листя, стебло, квітка)
Особливості догляду
(вимоги до освітленості, температури, вологості)





3. Зробіть висновок : 1) які з обраних вами кімнатних рослин найвибагливіші до світла; 2)які з обраних вами кімнатних рослин вимагають високої вологості повітря та грунту; 3)які з кімнатних рослин придатні до вирощування в умовах шкільної аудиторії.

Чекаю ваші роботи на ел пошту.
Декоративні рослини завжди були справжньою окрасою житла. Їх різноманітні за формою і кольором листя та квіти пожвавлюють інтер’єр.
Вирощувати рослини — це творчий і цікавий процес. І цей процес вимагатиме від вас великої любові та уваги. Без цього навіть найневибагливіші кімнатні рослини не зможуть прижитися у вашому домі.
        За бажанням: знайти відповіді на запитання.
1.          Один учень довгий час поливав кімнатні рослини перевареною водою. З невідомої для нього причини рослини перестали рости, а в деяких навіть пожовкло листя і почався листопад. Поясніть, чому не можна для поливання брати переварену воду.
2.           Спостерігаючи за кімнатними рослинами, учні помітили, що в металевих посудинах вони ростуть гірше, ніж у глиняних горщиках. Чому металевий посуд шкодить рослинам, а також чому небажано фар­бувати дерев'яні ящики і глиняні горщики, в яких ростуть рослини, олій­ними фарбами?
Відпочивайте



Завдання на тиждень 20 квітня - 24 квітня

Доброго дня.
Ви дуже гарно опрацювали тему " Життєві форми рослин. Рослинні угруповання".
Я отримала чудові малюнки  ярусності різних угруповань. Дякую всім.
На цьому тижні ми закріпимо знання по цій темі та перевіримо їх, щоб знати як підкорегувати.

1. Перегляньте параграф та опорний конспект по цій темі.
Зверніть особливу увагу на виписані терміни та приклади рослин (ви вже зрозуміли як важливо знати не просто теорію, а вміти знаходити ту чи іншу рослинку в природі, знати її назву, вплив на людину чи інші організми?)

2. Потренуйтеся виконувати  вправи в Learningapps за посиланням
https://learningapps.org/display?v=pqr658wvn20

https://learningapps.org/display?v=ppvzc4dvc20

3. Якщо ви побачили і підкорегували всі неточності у ваших знаннях за допомогою тренувальних вправ, то переходимо до їх оцінення у Classroom.

https://classroom.google.com/u/0/c/NTQ3MTQzMzI3OTJa

Бажаю успіхів.
 АЛЕ СПОЧАТКУ ВІДПОЧИНЬТЕ


           

Завдання на тиждень 13 квітня - 17 квітня
Знов працюємо разом.
Уявіть себе на лоні природи. Буяє весна, все навколо квітує, пахне, розпускається, зеленіє. Милують око дерева, кущі, трави...
Ми ще раз переконуємося в тому, що природа України чудова і різноманітна.
Давайте зараз з’ясуємо, наскільки різноманітна рослинність навколо нас.
Отже, тема уроку:

«Життєві форми рослин. Рослинні угрупування»                                            (запишіть в зошит)

Коли ми з вами уявляли природу, то в кожного з нас поставали картини природи, які бачили не один раз. Це ліси, луки, поля, болота тощо. 
Всі рослини за їхньою морфологічною будовою та особливостями росту можна класифікувати на життєві форми. (згадайте, які життєві форми ми з вами знаємо)

Отже, життєва форма – це зовнішній вигляд рослини та пристосування її до умов навколишнього середовища.

Термін «життєва форма» був запропонований датським ботаніком Вармінгом у 1884 році
На сьогодні визначають такі основні життєві  форми:
·        Деревні рослини (дерева і чагарники)
·       Напівдеревні рослини або чагарнички
·        Трав’янисті рослини
Давайте складемо таблицю життєвих форм.
Життєва форма
Характеристика
Приклади
Деревні рослини (дерева та чагарники)
Багаторічні рослини, які мають здерев’янілий головний пагін або декілька пагонів (у чагарників). Переважно високі рослини.
Мають різну тривалість життя (від двох до декількох сотень років)
Дерева: сосна, береза, дуб, вільха.

Чагарники: малина, бузок, виноград, плющ 

Напівдеревні рослини або 
чагарнички
Багаторічні рослини, в яких верхня частина надземних пагонів трав’яниста, а нижня –здерев’яніла. Тривалість життя від декількох десятків до декількох сотень років
Чебрець, допишіть приклади

Трав’янисті рослини
Багаторічні й однорічні рослини, які    характери-зуються відсутністю багато-річних надземних частин. Не мають здерев’янілого пагона.
Рослини з виткими пагонами називають ліанами
Однорічні:допишіть приклади

Багаторічні:допишіть приклади

Відкрийте відео на повний екран і дайте перепочинок очам.


2. Цікаві факти про різні життєві форми. 
До найвищих дерев належать: секвоя вічнозелена, ялівець та евкаліпт. Їх висота сягає 110 метрів. Це приблизна висота тридцятиповерхового будинку
 Найширшими деревами вважають баобаби. Діаметр стовбура – 9 метрів

 Довгожителями серед дерев також є секвоя і баобаб. Деякі з них живуть до 5 тисяч років.
Напівдеревні рослини відрізняються від деревних відсутністю головного стовбура. Найвищими кущами є представники, які сягають 5-6 метрів. (Бузина). 

Найменші кущі – карликові, які є декоративними і використовуються для ландшафтного дизайну. (Англійський самшит).
Довгожителями вважають кущі, які живуть до 50 років. (Смородина, бузок).
Трав’янисті рослини майже завжди нижчі за дерева і кущі. Але є винятки: така трав’яниста рослина, як банан, що росте в тропіках, сягає у висоту 7 метрів.
 Водночас трав’яниста рослина ряска, яка росте у водоймах, така маленька, що вільно може розміститися на нігті руки. 

Повторіть для себе життєві форми рослин і згадайте, а які ще рослинки ви бачили в природі поряд з ними?

Отже, можна зробити висновок, що всі рослини ростуть не самі собою, а в певних групах, залежно від умов. Сукупність рослин різних видів, які ростуть на певній території та перебувають у тісній взаємодії між собою, називають рослинним угрупуванням.
Прикладами рослинних угрупувань є: ліси, степи, луки, болота. (згадайте відео на початку заняття) та випишіть їх визначення

Складіть таблицю.
Угруповання рослин
Назва рослин
ліс
Береза, сосна, шипшина, мохи, гриби
Продовжте по іншим угрупуванням.

Сукупність видів рослин, що ростуть на одній території, називають флорою.
Завдяки тому, що рослини мають різні життєві форми, вони можуть ефективно використовувати вологу, світло, тепло та інші ресурси, які наявні в певному рослинному угрупуванні.
 Рослинне угрупування характеризується ярусністю та має свій видовий склад, що пристосований до певного середовища. Верхні яруси займають світлолюбні рослини, а нижні – тіньовитривалі. Саме тому представники рослинних угрупувань не конкурують між собою.
РОСЛИННІ УГРУПОВАННЯ | Біологія
 Існують також штучні рослинні угрупування, які створені людиною. Це сади, парки, квітники, заповідники тощо. Вони не здатні самостійно існувати довгий час.
Потренуйтесь :
https://learningapps.org/display?v=pqr658wvn20
 «Знайди зайвого» 
У переліку потрібно знайти рослину, яка не належить до певного виду рослинних угрупувань.
1. Рослини лісу (сосна, малина, стрілолист, анемона, підсніжник, вільха). 
2. Рослини степів (ковила, костриця, горицвіт, очерет, полин, мак).
3. Рослини луків (жовтець, деревій, подорожник, ряска, конюшина, осока). 
4. Рослини боліт (мох сфагнум, росичка, журавлина, ряст, лепеха, осока).
Рослинку, яка потрапила не до свого угрупування, підкресліть.
VI. Домашнє завдання
 За допомогою додаткової літератури та інтернету назвати види рослин кожного природного угрупування (2-3), що занесені до Червоної книги України.
Намалюйте  рослинне угрупування лісу, болота чи степу, позначивши яруси. 

Ви вже зрозуміли, чим відрізняється написане зеленим кольором від червоного?                                                                                                                                           Зелене - опорний конспект для зошита, червоне - те, що треба зробити .

ВІДПОЧИВАЄМО!





Завдання на тиждень 6 квітня - 10 квітня
1. Перепишіть цей конспект, вставляючи за допомогою підручника пропущені слова.

§ 46. Сільськогосподарські рослини


Культурні рослини можна поділити на такі групи: зернові, ...........і, плодово-ягідні, овочеві, ....., технічні, лікарські, ....... та інші.
До зернових культур відносять рослини, у яких плід - ........ (пшеницю, ......., ячмінь, кукурудзу, овес, просо, ....., сорго) , а до зернобобових - у яких плід - .......(горох, ........., сою, нут, люпин, ......., чину та інші). 
Овочеві культуриДо найпоширеніших в Україні овочевих культур належать редис, хрін, ........, буряк, петрушка, селера, ......., картопля, ......., перець та багато інших.
Види капусти, які культивує людина: савойська ; .........; кольрабі ; ............; броколі; ............ 
Плодові і ягідні культури. Серед плодових культур нашої країни найпоширеніші яблуня, ......., слива, .......
До групи ягідних культур відносять смородину, ......, аґрус, ....... та інші

Тепер трохи перепочіньте. Включіть відео на повний екран.


Продовжуємо :)


§ 47. Екологічні групи рослин


Чинники неживої природи - освітленість, ........, вологість, вітер, ....... та повітря, рельєф місцевості, ........ тощо.
Чинники живої природи зумовлені взаємодією живих організмів між собою - симбіоз (різні форми співіснування організмів), ........., запилення, ......... рослин тваринами.
Діяльність людини  називають ...........фактором.
Види рослин по відношенню до світла:
- світлолюбні (береза,....., .......)
-тіньолюбні (зелені мохи, плун,......)
- тіньовитривалі (дуб,...,...)
По відношенню до тривалості освітлення:
- рослини короткого дня (ранні весняні рослини, .........,.......,соя,........)
- рослини довгого дня (високогірні, жито, ......., картопля,.........,льон)
По відношенню до температури:
- морозостійкі (.........сибірська)
- холодолюбні (...........)
- теплолюбні (кактуси,..........)
По відношенню до води:
- вологолюбні (чистотіл,......,........)
- посухостійкі (кавун, ........, ........., шавлія, ........)
-сукуленти (кактус,......,очиток,.........)

Мені відправляти його не потрібно, але він знадобиться ВАМ , коли будете проходити тестування в Classroom.

2. Потренуйтеся на  Learningapps  , погравши у гру "Перший мільйон" на тему "Групи рослин" ( якщо пройдете не з першого разу, не засмучуйтеся, так ви дізнаєтесь більше відповідей на запитання, які будуть на тестуванні, так як деякі питання будуть змінюватися)     за посиланням      

  https://learningapps.org/display?v=pr2xm7yak20


Це вам допоможе пройти подальше тестування.

3.  Пройдіть тестування на Classroom по темі "Групи рослин" (всі зрозуміли, що легше заходити через блог в один клік на головній сторінці праворуч, біля 6клас нажати "Classroom"?) 

Бажаю гарних оцінок і здоров'я!





Завдання на тиждень 30 березня - 3 квітня

1. Зайти в Classroom , використовуючи інструкцію на головній сторінці цього блогу.
2. Передивитися електронну книгу і згадати основні особливості ВСР.
3. Пройти перевірочне тестування на Classroom.

Чекаю ваші відповіді.

Ви дуже гарно попрацювали дистанційно до канікул. 
Я отримала чудові проекти та добре опрацьовані теми в робочих зошитах.

Всім дякую.
Чекаю роботи тих, хто ще не долучився до дистанційного навчання.

Також очікую на вашу реєстрацію в Classroom!

Всім удачі і міцного здоров'я!

Немає коментарів:

Дописати коментар