Тема:
ЕКОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ ТА ЇХ РОЗВ'ЯЗУВАННЯ
Немає нічого
впорядкованішого , ніж природа.
Цицерон
На сучасному етапі розвитку
людина втручається і змінює склад усіх оболонок Землі. Навіть найменше
втручання людини позначається на довкіллі. Та все ж людство не може зовсім
відмовитися від використання природних ресурсів.
Виконайте в зошиті: Правильні твердження позначіть
знаком «+», неправильні – знаком «-».
1. До складу природи входять живі організми і фактори неживої природи.
2. В природі тварини, рослини і людина між собою пов’язані.
3. Стрімкі потоки води не можуть заподіяти ґрунтам шкоди.
4. У місцях землетрусів змінюється земна поверхня.
5. Лісосмуги на відкритих місцевостях послаблюють руйнівну силу вітру.
6. Забруднення води, повітря, ґрунтів ніяк не впливає на життя людини.
7. Насаджені ліси, родючі поля, зарибнені ставки – це позитивний вплив
людини на природу.
8. В останні роки людина дуже мало втручається в природу.
9. Вимивання гірських порід
підземними водами спричиняє утворення ставків на поверхні.
10. Землетруси і вулкани – цікаві і цілком
безпечні природні явища.
11. Сонце впливає на зміну земної поверхні.
12. В гірських породах утворюються печери внаслідок раптових зливових
дощів.
ПРИЧИНИ ЕКОЛОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ
Останніми десятиріччями у
зв’язку із високими темпами науково-технічного прогресу вплив людини на
довкілля став особливо значним і великомасштабним. Людина, втручаючись за
допомогою різноманітних механічних засобів та продуктів промислового виробництва
у природні процеси, за короткий час різко порушила всі взаємозв’язки —
висихають болота, міліють і зникають річки, створено багато штучних водойм,
зрошувальних систем, вирубано ліси, зорано степи, накопичено багато речовин,
які природа не може переробляти.
Наслідки впливу людини на
довкілля сумні і тривожні: порушуються природні угруповання й екосистеми, забруднюється
атмосфера, морські акваторії і прісні водойми, руйнується ґрунтовий покрив,
зменшуються лісові ресурси та чисельність видів рослин і тварин, хімічні
сполуки, які циркулюють у довкіллі, шкодять здоров’ю людини та всьому живому.
Тож у стосунках з природою людство зіткнулося із серйозними і складними
проблемами, які називають екологічними.
Згадайте, що
означають слова «екос», «логос». Сформулюйте визначення поняття «екологічні
проблеми».
Екологічні
проблеми - це негативні зміни, що наступають у природі
під впливом різних чинників.
ЕКОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ
Останнім часом спостерігається надмірне використання рослин, тварин, ґрунтів, водних ресурсів, корисних копалин.
Всесвітня організація охорони здоров’я розцінює забруднення атмосфери як значну загрозу для життя людини і закликає вживати найсерйозніших заходів щодо її охорони.
Зазначена проблема настільки
важлива, що у 1985 р. було підписано міжнародну угоду — Віденську конвенцію
щодо охорони озонового шару.
Усі види забруднень можна об’єднати походженням. Відповідно до цього розробляють заходи щодо їх подолання.
Види забруднень (перепишіть у зошит)
1) Екологічні проблеми, спричинені діяльністю людини:
• шкідливі викиди з промислових підприємств
і погіршення складу повітря і води;
• вимирання певних видів живих
організмів
• руйнування ґрунтів і втрата ними
родючості;
• збільшення кількості автомобілів
призводить до
- забруднення повітря продуктами
згоряння палива,
- створює проблеми для міграцій живих організмів, яким заважають автошляхи;
• випадкове або спеціальне завезення організмів у регіони, де вони раніше не мешкали (з Америки: колорадський жук - шкодить пасльоновим, коренева попелиця філоксера – загибель виноградників; в Америку: непарний шовкопряд – знищив деревні насадження, гессенська муха – лани пшениці);
2) Екологічні проблеми,
спричинені природними процесами:
зміна клімату на планеті:
аномально холодні зими і надпосушливі теплі періоди;
• випадання надмірних опадів;
• виверження вулканів (особливо
великих);
• катастрофічні землетруси.
а) Екологічні проблеми мають відношення до нас, жителів міста?
- На вашу думку, які саме?
- А ми можемо якось допомогти
вирішити ці проблеми?
Розгляньте схему можливих напрямків природоохоронної діяльності та скажіть,
що робить кожен з вас.
Виписати що може робити кожен з нас.
З’єднай лініями діяльність людини та її наслідки для природи
Опрацювати параграфи
підручника: § 51.
Підготовити повідомлення на
тему «Що робить моя родина для покращення екологічної ситуації».
Підготувати
міні-проект (По бажанню!) «Смітити
не можна переробляти» (про «друге життя» побутових
речей).
Посилання на урок для 5-б та 5-в на 8.04
Посилання на урок для 5-а на 6.04
ПОСИЛАННЯ на урок 05.04.21
для 5а, 5-б та 5-в
ПОСИЛАННЯ на урок 1.04.21
для 5-б та 5-в
ЧАС У ВІДПОВІДНОСТІ ДО РОЗКЛАДУ!
Добрий день.
Додатковий матеріал до уроку 25.01.
Добрий день.
19 січня - 5-а
Урок 19.01.21р. буде проходити за посиланням нижче у відповідності до розкладу:
https://meet.google.com/tob-yjjy-kjk
Обов'язково роздрукувати фізичну карту та зображення глобуса, які є на цій сторінці в додаткових матеріалах за 15 грудня .
Добрий день.
18 січня - 5-а,б,в класи
Уроки 18.01.21р. будуть проходити за посиланням нижче у відповідності до розкладу:
https://meet.google.com/naj-zgae-jnm
Звертаю увагу на те, що не на понеділок, а на наступний урок за розкладом (5-а - вт, 19.01; 5-б,в - чт, 21.01) вам для виконання практичної роботи буде необхідно мати роздруковану фізичну карту та зображення глобуса, які є на цій сторінці в додаткових матеріалах за 15 грудня .
Для тих, хто не встиг:
10. Чому Місяць світить слабше від Сонця?
11. Чому на Місяці не можна висадитися без скафандра?
12. Замалюйте схеми місячного і сонячного затемнень.
До наступного заняття!
Добрий день.
Тема . Розподіл сонячного світла і тепла на поверхні Землі
Пам'ятаємо, що життя на нашій планеті залежить від Сонця. Без сонячного світла та тепла не було б ні зелених рослин, ні тварин, ні людей.
Розгляньте мал 74 на стор 108. , знайдіть в тексті та запишіть в зошит як залежить освітлення та нагрівання поверхні від кута падіння сонячних променів?
На стор 110 знайдіть та запишіть в зошит чому на полюсах холодніше, ніж на екваторі та чим відрізняється полярна ніч від полярного дня?
Прочитавши на стор 111 про значення сонячного світла та тепла , запишіть в зошит свої міркування про те, чому саме навесні розквітають рослинки та прокидаються від сплячки багато тварин?
1. За сучасними даними планета Земля має форму: а) кулі б) кулі, стиснутої з боків в) кулі, стиснутої з полюсів
2. Моделлю планети Земля є : а) карта б) план-схема в) глобус
3. Уявна лінія, навколо якої обертається Земля є: а) полюс б) земна орбіта в) земна вісь
4. Екватор умовно поділяє Земну кулю на: а) два полюси б)на дві півкулі – Східну і Західну в) на дві півкулі – Північну і Південну
5. Прилад, за допомогою якого демонструють обертання Землі навколо Сонця і своєї осі називають: а) глобус б) телурій в) телескоп
6. Час повного оберту Землі навколо своєї осі це: а) рік б)одна із пір року в) доба
7.
Унаслідок нахилу земної осі під час руху планети навколо Сонця на Землі
відбуваються зміни
а) дня і
ночі б) пір року в) тривалості дня і ночі
8. Дні
сонцестояння – час коли півкуля, обернувшись до Сонця, освітлюється
а)
найбільше б) найменше в) однаково
9. Час, коли обидві півкулі освітлюються однаково, це: а)сонцестояння б) рівнодення в) рівноніччя
10. Лінії, що паралельні екватору називаються: а) полюсами б) меридіанами в) паралелями
11.
Протягом року обидві півкулі Землі отримують кількість світла і тепла:
а) однакову
б)різну в)майже однакову
Відповіді на цей тест оцінюються, тому очікую фото роботи в зошиті .
Добрий день.
До наступного заняття!
Добрий день.
Бажано роздрукувати зображення та принести на наступний урок ( 21.12 ). Якщо нема можливості, то заздалегідь (вдома) замалювати .
Доброго дня.
Тема урока "Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт"
Прочитайте параграф 20.
Зверніть увагу на :
1. Що вивчає наука астрономія?
2. Коли і завдяки кому почалася ера телескопічних досліджень?
3. Коли і яка подія дала початок ері космонавтики?
4. Що означає слово "космос"?
5. Який космонавт вперше побував у космосі?
6. Коли відзначають День космонавтики?
7. Хто і коли першим вийшов у відкритий космос?
8. Хто і коли першим ступив на поверхню місяця?
9. Назвіть першого космонавта незалежної України.
Відповіді на ці запитання можете записати у зошит (не забуваймо число й тему) і надіслати мені на ел. пошту.
Нагадую
Хто вже зробив проєкт (я пояснювала на уроці, а також можете перечитати на стор 91 підручника) - фото надсилаємо мені на ел пошту .
Домашнє завдання
Перевірте засвоєння своїх знань з теми "Сонячна система" на Classtime за посиланням
https://www.classtime.com/code/JMJ2QKБажаю успіхів.
А тепер фізкультхвилинка 😊
Доброго дня.
Ага норм
ВідповістиВидалити